Marka Yeti

Firma LOB S.A. przez dziesięciolecia kojarzona była ze znakiem Yeti. Marka ta należy do najbardziej rozpoznawalnych w branży okuć budowlanych w Polsce. Trudno w Polsce znaleźć osobę, która nie znałaby produktów z tym znakiem. Popularne zamki i kłódki służyły… i nadal służą milionom Polaków.

Brand Yeti został porzucony przez firmę LOB w latach dziewięćdziesiątych. Powodem był zalew kiepskich podróbek z dalekiego wschodu. LOB przez kilkadziesiąt lat swojej działalności posiadał tylko jedną markę. W 2007 roku zewnętrzna firma na zlecenie firmy przeprowadziła badania dotyczące znajomości marek okuć budowlanych. Efekty były zaskakujące. Mimo nieobecności na rynku przez ponad 10 lat, marka Yeti nadal jest rozpoznawalna i znana

Decyzja mogła być zatem tylko jedna. W 2008 roku doszło do reaktywacji marki spod znaku Człowieka Śniegu. Obecna oferta zawiera szeroką gamę produktów będących połączeniem tradycji marki Yeti, a zarazem wysokiej jakości i nowoczesnego wzornictwa. Produkty Yeti osiągającą na rynku okuć sukces, a ich sprzedaż stanowi znaczny udział w obrotach firmy. Decyzja o powrocie na rynek okuć była zatem przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”. 

Pozycjonowanie marek to dla każdej dużej firmy, również dla firmy LOB , ważny element w dotarciu do tzw. końcowego klienta. Powrót marki YETI miał na celu rozszerzenie oferty firmy, dzięki czemu temu LOB mógł dotrzeć do szerszego grona docelowych odbiorców. Dzisiaj Yeti jest odpowiedzią na tańsze produkty. Oczywiście z zachowaniem odpowiedniej jakości. LOB jest są natomiast marką Premium, spełniającą wszelkie standardy bezpieczeństwa i najwyższej jakości produktów.

Yeti to również firmowa maskotka LOB. Człowiek Śniegu pojawia się na wielu imprezach, w których bierze udział nasza firma, będąc jedną ciekawszych atrakcji – szczególnie wśród młodego społeczeństwa. Nigdy bowiem nie brakuje chętnych do zrobienia sobie zdjęcia z popularnym Yeti.

Z pewnością wielu z Państwa zastanawia się jednak skąd w ogólne wzięła się nazwa Yeti? Otóż w naszej firmie krąży bardzo ciekawa historia. Nazwa pochodzi ponoć od jednego z dawnych dyrektorów firmy, którego sylwetka i sposób poruszania się, przypominała właśnie Człowieka Śniegu. Któż by pomyślał, że na przestrzeni kilkudziesięciu lat pseudonim ów dyrektora stanie się nazwą jednej z najbardziej znanych marek branży okuć budowlanych w kraju.